MIÉRT ELÉGEDNÉL MEG A “JÓVAL” HA AZ AUTÓD LEHET “HŰŰŰHA” IS?

Amennyiben az autód gyári szoftvert használ, biztos lehetsz benne, hogy még sok lóerő és newtonméter várja az ébresztőt.

Mi a probléma a gyári szoftverrel?

A szó szoros értelmében nincs probléma vele, de a gyártóknak nem érdeke, hogy a teljes tartományban megkapjuk az általuk ígért teljesítményt.

Szemléltessük ezt egy mai 2 literes átlagos GYÁRI dízel programozásán keresztül:

1800-2000-es fordulat környékén megérkezik a max. nyomaték, amit nagyjából 3000-ig csökkentenek, majd érezzük is, hogy váltani kell, hiszen bár itt még forog a motor, de már kelletlen a hangja és igazából nem történik semmi.

Tehát elmondhatjuk, hogy van egy 1000-1200 fordulaton keresztül tartó dinamikatartományunk, ahova érdemes váltanunk, ha aktívan használjuk a teljesítményt.

Mi történik programozás után ?

Az induló pontot lejjebb hozzuk, a végét pedig kitoljuk. Hamarabb érkezik a nyomaték és tovább is tart. Mindezt úgy, hogy a hajtás (váltó, kettõs tömegû lendkerék, kuplung, féltengelyek) ne szenvedjen csorbát. Tehát kapunk egy 1500-1600-tól 3800-ig tartó dinamika tartományt, amivel sokkal jobban tudunk gazdálkodni, mint a gyárival s mindezt kellemetlen mellékhatások nélkül.

Hangsúlyoznám, ez csak egy szimpla példa, természetesen típusonként változik, hogy mekkora lesz a változás.

Screenshot_2019_11_08_19_02_58

Ki áll az X-treme tuning mögött?

Üdvözöllek, én Nagy Richárd vagyok, 23 éve foglalkozom chiptuninggal és annak oktatásával. Ezen az oldalon hasznos információkkal látlak el az ECU programozással elért teljesítménynöveléssel kapcsolatban. Érdemes ezt akkor is végigolvasni, ha nem az én ajánlatomat választod.

Számomra minden autó egyformán fontos. Hozzáállásban nem teszek különbséget sem egy Dacia, sem egy AMG vagy akár egy Ferrari között sem.

Olcsó húsnak híg a leve. – Tartja a mondás.

Valóban így van?

Járj utána kivel dolgoztatsz!

Az egyik legfontosabb dolog, hogy legyél bizalmatlan. Velem is! Alaposan nézd meg, hogy kit engedsz turkálni a járműved “agyában”.

Egy hibásan megírt vezérlés nem csak az autó számára lehet veszélyes, hanem az autóban utazok testi épségére is. Ez a “chippelés” egyáltalán nem játék. Egy ilyen beavatkozás csak alapos ismeretekkel és nagyfokú odafigyeléssel lehet sikeres.

Egy hibásan megírt ECU vezérlés nem mindig felismerhető.

  • Ha tuning és néhány km után vészüzemmódba kapcsol az autód, sejtheted hogy honnan fúj a szél. Ez a jobbik eset!
  • A rosszabbik az, amikor az autó működik, de az új ECU program apránként nyírja: mondjuk a hajtásláncodat vagy a nagynyomású szivattyúdat esetleg az automata váltódat. Ebben az esetben lehet, hogy 5000-10 000 km múlva egy messziről is jól látható javítási összegbe fogsz belefutni. (…ami elkerülhető lett volna.)

Szóval:

Némileg csúsztatás lenne azt mondani, hogy az olcsó program rossz és kerüld. Kaphatsz olcsón jó programot, de nagyon alaposan járj utána és ne feledd: ha valami túl szép, hogy igaz legyen az általában nem az. 

Legyen megfelelő állapotban az autód.

Ez evidens.

Egy jó állapotban lévő autóban a chiptuning ugyan nem tesz kárt, de egy épphogy életben lévő járműnek megadhatja a kegyelemdöfést.

Mennyi az annyi, ha velem

csináltatnád meg az autódat?


Információk

Amennyiben kérdésed van, hívj bátran:

+36 20 981 93 13

Egy ilyen beavatkozás ára több tényezőből tevődik össze. Nagyban befolyásolja az autód típusa. A leggyorsabban úgy tudsz árat kérni, ha felhívsz.

A másik lehetőség, hogy ezt az űrlapot kitöltöd. Ebben az esetben figyelj arra, hogy a helyes adatokat add meg.

GARANCIA.

Amennyiben mégsem tetszik a módosított szoftver, visszaállítjuk a gyári állapotot. Természetesen ebben az esetben nem kell fizetned.